Tytuł: Nowa mapa do dueli - projekt ;> Wiadomość wysłana przez: Ye-back Wrzesień 24, 2008, 09:05:39 Trzeba zrobić coś raz a porządnie, nowa mapa do dueli to jest to. No ja bym chciał by powstała jakaś na miarę 1v1_Meatless. KOMODO już dawno się mnie pytał o jakieś pomysły, sugestie, szkice na mapę duelową. Może macie jakieś własne wyobrażenia, pomysły, choćby na jakieś pojedyncze pomieszczenie, np. macie jakieś ruiny w pobliżu zamieszkania ( :D ), widzieliście jakieś ciekawe foty w internecie, może jakaś inspiracja z jakiejś gry albo szkic ołówkiem na kartce lub w jakimś programie graficznym. Oczywiście chodzi przede wszystkim o to by to było grywalne, czyli by się nie nudziło i można było ciekawie się zachowywać na mapie. Czekam na wszelakie pomysły. Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;> Wiadomość wysłana przez: BARMAN2005 Wrzesień 25, 2008, 05:09:00 Pierwszym krokiem powinien być koncept - czyli kształt, który będziemy rozwijać. Co ważne mam nadzieje że nie będzie to wyglądać jak coś w stylu: "Huraaa!! robimy mapę!" - trzeba do tego podejść konkretnie. Powinniśmy wykorzystać możliwości gry takie jak bh, skoki na rakiecie, lustra, jumpady i położyć duży nacisk na rozmieszczenie poszczególnych elementów (broni, healtów itp.).
Jeśli prace miały by ruszyć, należy zebrać pomysły, wybrać odpowiedni lub połączyć w jeden i powoli piąć się do przodu. Na sam początek wystarczy wyobrazić sobie przestrzeń... i ustawić ściany. Może uda nam się udekorować pusty karton w piękny pokój. ;) Sam miałem rozpocząć prace nad mapą do pk, zbierałem nawet informacje nt. tworzenia map, testowałem edytory i programy ale jak na razie nie mam na coś takiego czasu... :/ PS: Dla chętnych wystarczy kartka, ołówek i skaner. Może ktoś się zaangażuje i zrobi pierwszy krok, a jak znam życie, później wszyscy będą krytykować (tak, tak o to przecież w tym chodzi, potrzebna jest nam burza mózgów). ;) Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;> Wiadomość wysłana przez: Ye-back Wrzesień 25, 2008, 07:26:35 Pierwszym krokiem powinien być koncept - czyli kształt, który będziemy rozwijać. Co ważne mam nadzieje że nie będzie to wyglądać jak coś w stylu: "Huraaa!! robimy mapę!" - trzeba do tego podejść konkretnie. Powinniśmy wykorzystać możliwości gry takie jak bh, skoki na rakiecie, lustra, jumpady i położyć duży nacisk na rozmieszczenie poszczególnych elementów (broni, healtów itp.). Cieszę się, że się rozumiemy :) Ja nawet myślałem by zacząć od jednego pomieszczenia gdzie można by np. na kilka ciekawych sposobów zdobyć złotą zbroję (tak na początek). W przyszłym tygodniu może zaprezentuję coś wstępnego do pojechania :)A dzieło wieńczymy za pół roku turniejem na tej mapie :D Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;> Wiadomość wysłana przez: MPK|SCORPION Wrzesień 25, 2008, 07:28:31 hmm może dam jakieś szkice z painta lub zeskanuję rysunek ...
hmm może dam jakieś szkice z painta lub zeskanuję rysunek ... mój projekt : mapa składała by się z dwóch otwartych przestrzeni , i dwóch pomieszczeń . W pierwszym pomieszczeniu znajdywał by się tak jakby balkon który przechodzi z jednego pomieszczenia przez największą otwartą przestrzeń aż do schodów które znajdowały by się w najmniejszym pomieszczeniu . Na małej otwartej przestrzeni znajdowała by się złota zbroja , po którą można by dostać się tak by odbić się od wyskoczni na mały podest , a następnie zrobić rocket jumpa na małe wejście w którym byłaby złota zbroja . Rakietnica znajdowała by się na balkonie z największego pomieszczenia do największej wolnej przestrzeni gdzieś tak po środku . Dostępne byłoby jeszcze electro ( w najmniejszej wolnej przestrzeni, obok srebrniej zbroi czyli za teleportem którym można dostać się z małej wolnej przestrzeni do największego pomieszczenia) . Strzelba była by na samym środku małej otwartej przestrzeni na skałkach na które najlepiej dostać się rocketjumpem :) i fajny projekt ? oceniajcie *POZDRO* USUńcie mój poprzedni post sorry :/ Jeszcze raz i dostaniesz warna Paindemonium Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;> Wiadomość wysłana przez: Ye-back Październik 02, 2008, 05:52:27 Obiecałem, więc prezentuję :]
(http://images29.fotosik.pl/280/7c12f3ad4fe17b66m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7c12f3ad4fe17b66) Klimat mapy nazwałbym, przemysłowym. Mamy cztery pomieszczenia oznaczone przeze mnie 1, 2, 3 i 4. Teren zamalowany na szaro to przeróżne balkony i tunele znajdujące się na pewnej wysokości, najjaśniejszy odcień szarego to schody lub rzeczy w tym stylu, grubą czarną kreską zostały zaznaczone ściany. Legenda: MH - megahealth GA - złota zbroja SA - srebrna zbroja BA - brązowa zbroja RA - rocket luncher EL - electro SG - shotgun H - health JP - jumppad Złota zbroja znajdowała by się na takich jakby schodach z wysokimi stopniami, na które po prostu nie dało by rady szybko wskoczyć. Z kolei srebro znajdowało by się na balkonie w pomieszczeniu 2 a megahelath na podwyższeniu w pomieszczeniu 4. Co do wykorzystania elementów charakterystycznych dla gameplaya w multiplayerze PK to takąż złotą zbroję w pomieszczeniu można by było zdobyć na minimum cztery sposoby, pierwszy "lamerski" wskakiwać po stopniach, co by dość mocno zwalniało, drugi wskakując z tunelu, trzeci to klasyczny skok na rakiecie po złoto, a czwarty to rocketjump przez pierwszy teleport w pomieszczeniu numer 2 i odpowiednie zachowanie się w powietrzu po teleportacji. Megahealth można zdobyć też na kilka sposobów, pierwszy wchodząc po schodach, drugi wskakując z jumppada, trzeci skacząc na rakiecie z balkonu łączącego pomieszczenia 2 i 4, a czwarta metoda to rocketjump przez drugi teleport w pomieszczeniu 2 i odwrócenie się w powietrzu o 180 stopni (tak jak to się robi analogicznie na DM_Sacred skacząc po srebro). W pomieszczeniu 2 całkiem po prawej mamy ciemnoszary teren, który po prostu znajduje się bardzo wysoko a na nim coś w rodzaju sekretu, ciekawostki (może jakiś napis) - dostajemy się tam wykonując skok na rakiecie z użyciem jumppada; poza tym jumppad ten pozwala dostać się do srebrnej zbroi oraz po shotguna. Rozkładu amunicji na razie nie proponowałem, a bronie są tak "pi razy drzwi" rozmieszczone. Te czarne okręgi to na przykład, jakieś filary, pomieszczenia uzupełnił bym o jakieś kontenery, skrzynie, śmieci i inne przedmioty. Oczywiście to jest tylko punkt wyjścia, propozycja na początek. Mapę można rozbdudować o jakieś pomieszczenie, do którego by się wchodziło pod megahealthem albo dołożyć coś za prawym electrem. Czekam na komentarze. Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;> Wiadomość wysłana przez: MPK|SCORPION Październik 03, 2008, 07:08:13 Świetna mapa 100% lepsza od mojej . Ej jakim programem malowałeś projekt ???
Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;> Wiadomość wysłana przez: Ye-back Październik 03, 2008, 01:06:34 Chciałem to zrobić profesjonalnie w autocadzie, ale się mi odechciało, pocisnąłem w Paincie :D dla obcykanego 30 minut roboty :D
Świetna mapa 100% lepsza od mojej. Inspiracji szukałem w zakładzie pracy, lecz właściwie nie znalazłem (zaznaczę, że poziom do singlplayera umiejscowiony tam byłby świetny), ale tam namalowałem pierwszy szkic :lol2: Pamiętajmy, że to jest tylko wstęp do dyskusji, jak tak sobie przypominam DM_Sacred i DM_1v1_meatless - to te mapy są minimum 10 razy bardziej skomplikowane, opracowane. Niektóre pomieszczenia przydałoby się bardziej jeszcze wyposażyć. Proponujcie - to nie gryzie :D Rozmawiałem z KOMODO - podejmie się tego - pewnie potrwa to długo za nim dobrniemy do końca. Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;> Wiadomość wysłana przez: MPK|SCORPION Październik 03, 2008, 01:40:57 a znasz jakieś dobre profesjonalne , darmowe programy do rysowania ??? oczywiście po Polsku
Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;> Wiadomość wysłana przez: Ye-back Październik 04, 2008, 10:19:20 W sumie to nie znam :]
Pierwsze screenshoty (nie zwracać uwagi na tekstury): (http://images23.fotosik.pl/280/7ac9be2a16b30d04m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7ac9be2a16b30d04) (http://images24.fotosik.pl/282/61d3f57854750c7em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=61d3f57854750c7e) (http://images49.fotosik.pl/17/d1b082822d6a08a8m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d1b082822d6a08a8) (http://images40.fotosik.pl/17/677aa6115a555d96m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=677aa6115a555d96) (http://images47.fotosik.pl/17/6e9bdbd7aece7f7cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6e9bdbd7aece7f7c) (http://images48.fotosik.pl/17/ba7cb6afb370db1bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ba7cb6afb370db1b) (http://images40.fotosik.pl/17/b1203bf4f572e42cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b1203bf4f572e42c) Moje wrażenia - troszkę przestrzenie mogły być większe chyba, tak gdzieś o połowę, tunele sobie wyobrażałem mniej więcej rozmiarów tych co są na Meatless, a schody troszkę dłuższe w poziomie ale obecnej wysokości. Sufit, złota zbroja za nisko - ale to chyba uwagi nie na teraz... Download: DM_temp (http://files.filefront.com/DM+temppkm/;11974089;/fileinfo.html) (może się przydać komenda: /kill ;P ) Komentarze ;> Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;> Wiadomość wysłana przez: MPK|SCORPION Październik 05, 2008, 09:08:49 Dobra ściągam i testuję
EDIT: Gdy kończyłem grać doszedłem do wniosku że mapa przeciętna jeśli chodzi o grywalność.Tylko jeden respawn , jedna zbroja i tylko trzy bronie ( dwie podstawowe : painkiller i kołkownica i jedna do zebrania : rakietnica). Rakietnica leży za blisko respawna i przede wszystkim mapa zawiera za mało zbroi ( tylko jedna złota) i za mało ammo .Nowym graczom mapa znudziłaby się gdyby grał z trochę lepszym graczem dlatego że jest tylko jeden respawn i jak grałem z botem wystarczyło w odpowiednim momencie strzelić z rakietnicy i kolo już nie zdąży wyjść z respa . Tekstur nie będę oceniał . Zrób poprawioną wersje mapy daj więcej broni , respawnów , żyć , zbroi i przede wszystkim ammo. *POZDRO* Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;> Wiadomość wysłana przez: KOMODO Październik 05, 2008, 11:33:16 Dobra ściągam i testuję EDIT: Gdy kończyłem grać doszedłem do wniosku że mapa przeciętna jeśli chodzi o grywalność.Tylko jeden respawn , jedna zbroja i tylko trzy bronie ( dwie podstawowe : painkiller i kołkownica i jedna do zebrania : rakietnica). Rakietnica leży za blisko respawna i przede wszystkim mapa zawiera za mało zbroi ( tylko jedna złota) i za mało ammo .Nowym graczom mapa znudziłaby się gdyby grał z trochę lepszym graczem dlatego że jest tylko jeden respawn i jak grałem z botem wystarczyło w odpowiednim momencie strzelić z rakietnicy i kolo już nie zdąży wyjść z respa . Tekstur nie będę oceniał . Zrób poprawioną wersje mapy daj więcej broni , respawnów , żyć , zbroi i przede wszystkim ammo. *POZDRO* to nie jest mapa tylko test wielkosci i juz wiem ze mala jest Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;> Wiadomość wysłana przez: BARMAN2005 Październik 05, 2008, 01:15:40 To jest na podstawie projektu HV? Wielkość moim zdaniem jest dobra, można poszerzyć drzwi i lustra, strasznie łatwy dostęp do złota, troche zbyt ciasny tunel i schody wchodzące w ścianę?
Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;> Wiadomość wysłana przez: KOMODO Październik 05, 2008, 03:55:15 To jest na podstawie projektu HV? Wielkość moim zdaniem jest dobra, można poszerzyć drzwi i lustra, strasznie łatwy dostęp do złota, troche zbyt ciasny tunel i schody wchodzące w ścianę? to tylko fragment do oceny skali po za skala na nic nie zwracac uwagi na:(textury, bronie, teleporty itd to wszystko dla picu) Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;> Wiadomość wysłana przez: Ye-back Październik 05, 2008, 05:12:50 A sorry - zapomniałem wspomnieć, że chodzi tylko o wybadanie rozmiarów a nie o mapę :D ;P
Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;> Wiadomość wysłana przez: ZWIASTUN Styczeń 13, 2009, 02:42:48 Czy będą czynione jakieś dalsze kroki w tym temacie?
Bo sam pomysł jest bardzo ciekawy. Tylko trzeba sobie zdać sprawę, że zrobienie mapy, samo w sobie nie jest niczym wielkim. Ale zrobienie dobrej mapy, grywalnej mapy, szybkiej, dynamicznej z możliwościami do robienia ciekawych trików to jest wyzwanie. Jeśli bym mógł jakoś pomóc, to bardzo chętnie. I chyba każdy wie gdzie mnie znaleźć. Cu Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;> Wiadomość wysłana przez: Ye-back Styczeń 13, 2009, 10:42:59 Zara pocisnę KOMODO jak tam się sprawa ma,ale ostatnio wiem, że bardzo dużo czasu poświęcił lightmapom (takie coś w maporóbstwie) robiąc DM_RedFactory.
Przy okazji killua robi - z myślą o duelach - nową wersję mapy ZTN z Q3. Z dwóch wersji które pokazał mi wygląda na to, że na pewno będzie to jego najlepsza mapa... Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;> Wiadomość wysłana przez: ZWIASTUN Styczeń 13, 2009, 10:55:59 Zara pocisnę KOMODO jak tam się sprawa ma,ale ostatnio wiem, że bardzo dużo czasu poświęcił lightmapom (takie coś w maporóbstwie) robiąc DM_RedFactory. Przy okazji killua robi - z myślą o duelach - nową wersję mapy ZTN z Q3. Z dwóch wersji które pokazał mi wygląda na to, że na pewno będzie to jego najlepsza mapa... Heh, nowe mapki - super. A co do tego jak na nich wypadnie, to się chyba jeszcze okaże :strongman: |