Tytuł: Epic Games przejęło People Can Fly Wiadomość wysłana przez: Paindemonium Listopad 18, 2007, 02:11:37 Epic Games (http://www.epicgames.com/), twórcy serii Jazz JackRabbit, Unreal oraz Gears Of Wars zawarli porozumienie (czyt. wykupili) z warszawską firmą People Can Fly (http://www.peoplecanfly.com/), która zasłynęła grą Painkiller.
Romans między polskim niezależnym producentem a amerykańskim gigantem rozpoczął się jakiś rok temu - wtedy to ludzie z PCF zaprezentowali Epic efekty swoich prac wykorzystujące technologię Unreal Engine 3. Polacy mieli zamiar wykorzystać ten silnik do stworzenia własnego tytułu przeznaczonego na konsole. Mark Rein, wiceszef Epic: PCF pokazało nam swoje wczesne prototypy w ciągu zaledwie paru tygodni, a my byliśmy totalnie rozwaleni. Jakość ich prac była ekstremalnie wysoka - wiedzieliśmy, że musimy znaleźć sposób na to, żeby współpracować z nimi bliżej w przyszłości. W ten sposób PCF przypadło zadanie przeniesienia Gears Of War na PCty. Szef Epic, doktor Michael Capps: Poziomy do multiplayer, które oni stworzyli dla Gears PC wyglądają tak samo dobrze, jeśli nie lepiej niż oryginalne. Jak moglibyśmy przegapić okazję do długo-falowej współpracy? Adrian Chmielarz, założyciel People Can Fly (http://www.peoplecanfly.com/), oczywiście też nie szczędzi cukru: Mieć możliwość pracy z najlepszą technologicznie firmą na rynku i współtworzyć zdumiewające, fantastyczne gry to oferta, której nie możesz odrzucić. Trudno się dziwić tym słowom, tym bardziej, że pecetowa konwersja GOW to dopiero początek - jeszcze w tym tygodniu, na targach Games Convention (http://www.gc-germany.com/) w Lipsku obie firmy mają ogłosić szczegóły dotyczące zupełnie nowego tytułu, nad którym będą pracować wspólnie. Niestety będzie to pokaz zamknięty. Więcej szczegółów na temat przejęcia pod adresem ve3d.ign.com (http://ve3d.ign.com/articles/news/33932/Epic-Games-Can-Fly-Buys-Painkiller-Studio). Informacja w całości pochodzi z serwisu maposfera.org (http://www.maposfera.org/node/492). |